THE DANISH CABINETMAKERS ASSOCIATION

www.snedkersind.dk

ILive
300 x 300 x 300 mm

ILive er en skulpturel hyldest til materialet og håndværket, hvor det kubiske ydre flyder sammen med et organisk indre, alt samlet med sirlige japansk-inspirerede hjørnesamlinger, det gode håndværk.

Vi ville aldrig have vores skønne materiale til rådighed, hvis det ikke var for træernes top. Det tænker de færreste over i hverdagen, uanset om det er snedkeren eller kunden, og med denne iscenesættelse af træernes lemmer, håber jeg at vække en lille tanke og taknemmelighed hos iagttageren. Kvistene i kubens indre fortæller tavst, hvor fantastisk et materiale vi som snedkere har glæden af at forædle.

ILive (alive)
300 x 300 x 300 mm

ILive is a tribute to the material and craftsmanship, where the cubic exterior blends with an organic interior, all jointed with inspiration from Japanese joinery traditions.

We would not have access to this marvellous material, if it weren’t for the top of each tree. A thought seldom occurring in the daily life, be it the maker or the customer. With this display I hope to awaken a small thought and gratitude within the observer. The branches silently narrate what an amazing material, we as cabinetmakers and craftsmen have the privilege of refining.